#spendless
11-12-2019 16:27:24

Onze geschiedenis


2011: Ontstaan uit eigen noodzaak: myTelecom

Als IT’er van opleiding ontwikkelt zaakvoerder Kevin Vanden Hautte in 2010 een ERP systeem voor Cartridge Power bvba. Door het succes hiervan krijgt hij in 2011 de vraag om een platform te ontwikkelen om de telecomkosten te monitoren. Met het softwareplatform myTelecom heeft hij een accuraat beeld van het letterlijke verbruik van de gsm’s en kan hij op basis van ieders profiel de beste abonnementen toewijzen.


2012: marktintroductie myTelecom en oprichting NGX3 bvba

myTelecom is een schot in de roos. We maken sinds 2012 de telecomwereld transparanter en helpen het telecomverbruik van (middel)grote ondernemingen te monitoren en analyseren. Willy Naessens wordt dit jaar klant en is nog steeds één van onze trouwste klanten.

Dewaele vastgoed

"Wij hebben de expertise en tijd niet om onze telecomfacturen manueel te controleren, laat staan te verbeteren. NGX3 optimaliseert de facturen en met hun online platform kunnen we overigens gemakkelijk zelf onze telecomkosten nauwlettend in het oog houden." (Torsten Moerman, Dewaele Vastgoed Groep)

2014: marktintroductie myPrinter

In 2014 starten we de eerste fase in de uitbreiding van onze diensten. Door de positieve feedback van onze klanten besluiten we om onze ervaring betreffende kostenanalyse door te trekken naar een nieuw monitoringprogramma; myPrinter. Op basis van de verzamelde data, datamining van meer dan 6.000 toestellen van relevante producenten en de prijzen van leveranciers van cartridges en papier geven we aan de hand van simulaties merkonafhankelijk advies.

"jullie hebben een overtuigend garantiemodel, geen grote verkooppraatjes, to the point een overzicht van waar je eventueel nog kan besparen en jullie organiseren statusmeetings" (Frederik Delva, Valvan Baling Systems)

Valvan Baling Systems


MISSIE

Onafhankelijk bedrijven helpen bij de verlaging van hun algemene kosten via transparante monitoring van data en optimalisatie van contracten.


2018: marktintroductie Groupit: onafhankelijke aankoopgroepen voor bedrijven

Tot nu toe adviseerden we met myTelecom en myPrinter voornamelijk (middel)grote bedrijven. Door ons uitgebreid en sector overbruggend klantenbestand krijgen we, door de goede samenwerking met onze klanten, inzicht in verschillende markten.

In 2018 benaderen we de KMO markt en breiden we onze kostenposten uit. We starten de aankoopgroepen van Groupit en geven KMO’s de kans om te genieten van dezelfde gunstige aankoopvoorwaarden als grote ondernemingen. We onderhandelen onafhankelijk raamakkoorden voor onze klanten voor de belangrijkste algemene kosten: afval, brandstof, sociaal secretariaat, transport en autoverzekeringen.

"Een dag telt slechts 24 uur, maar iedere zelfstandige kent wel het gevoel dat het er eigenlijk 48 zouden mogen zijn.  Onze focus ligt dan ook op de zaken die voor inkomsten zorgen en op de grote kostenposten.  Er is geen tijd om die kleine kostenposten ook nog eens te monitoren.  Het is een aangenaam gevoel om te ervaren dat Spendless deze zorg op zich neemt. Tegelijk worden dan ook nog eens besparingen gerealiseerd op de grote kostenposten of contracten met grote spelers opengebroken, wat een aanzienlijke meerwaarde is voor ons bedrijf." (Stijn Eeckhout, Dex Oudenaarde)


Dex Oudenaarde


2019: Uitbreiding van onze diensten en lancering Spendless

Onder de noemer van onze missie hebben we in de jaren heen ons dienstenpakket geleidelijk aan uitgebreid. In 2019 volgt de meest recente uitbreidingsfase. Op basis van de feedback én vraag van onze klanten (kmo en grote ondernemingen) optimaliseren we voortaan onafhankelijk een tiental kosten via een persoonlijke aanpak. We adviseren je hoe je bij je huidige en bij nieuwe leveranciers kan besparen.

Als onafhankelijk bedrijf willen we de sector van de algemene kosten transparanter maken. We geloven in een eerlijke markt waarbij alle bedrijven de tarieven ontvangen die overeenstemmen met hun noden en verbruiken.

Veel bedrijven hebben de tijd en middelen niet om dit zelf te realiseren. Door jullie onafhankelijk te adviseren met de optimalisatie van de algemene kosten willen we tegen 2022 een besparing van 10 miljoen euro realiseren.

Om onze dienstenuitbreiding duidelijk te communiceren en onze doelen te verwezenlijken, lanceren we een nieuwe commerciële overkoepelende naam: Spendless.


Sioen Industries NV

“We hebben al veel gehad aan onze samenwerking. Ik vind het een aanrader om met jullie samen te werken, want jullie nemen het een en ander uit handen, assisteren goed en garanderen resultaten”.

Bettina Maes, Managament Assistant CIO

Contacteer ons voor een afspraak of meer informatie