Bettina Maes, Management Assistant CIO

Sioen Industries NV


Klant van het eerste uur aan woord: Sioen Industries NV

Sioen Industries NV geloofde al van bij de opstart van ons bedrijf in onze telecomdienstverlening.

Tien jaar geleden waren ze op zoek naar iemand die hen kon helpen met de analyse van hun (mobiele) telecomfacturen. Volgens Bettina Maes, Management Assistant CIO, controleerden de mensen bij Sioen Industries toen de telecomfacturen – die ze konden controleren - nog manueel. Vandaag helpen de collega’s van Spendless de mensen van Sioen Industies met de opvolging en optimalisatie van hun telecomkosten (mobiel, vast, data, …) en print(er)kosten.

In dit artikel bespreken we de ervaring van Bettina Maes over de samenwerking tussen Spendless en Sioen Industries van de voorbije 10 jaar.

“Jullie kwamen op het goede moment. Manueel maakte ik vroeger een rapport dat ik naar iedereen kon sturen, maar dit was extra werk voor mij en eigenlijk niet echt professioneel.”

Sioen Ardooie

Waarom gebruikt Sioen de myTelecom diensten van Spendless?

Volgens haar is “bewustwording van alle kosten heel belangrijk, maar de controle van telecomfacturen bijna onmogelijk om zelf te doen. Vooral die van de mobiele telefonie.” Ze vult aan door te beweren dat de provider vandaag niet meer zo veel fouten maakt: “Vermoedelijk door onze huidige all-in bundels en het wegvallen van de complexe kortingen van vroeger, die we zelf onmogelijk konden controleren.” Toch blijft de voortdurende analyse van de data heel belangrijk.

Sioen Industries gebruikt al 10 jaar de hulp van een telecomanalist van Spendless voor de periodieke opvolging, controle en optimalisatie van hun mobiele telecomkosten. “Jullie helpen ons met het kiezen van de best fits, met de verandering van abonnementen en het bijhouden van wie wat moet hebben.” Op die manier bespaart de onderneming op regelmatige basis zonder van telecomprovider te moeten veranderen.

Volgens Bettina Maes zijn daarnaast “de resultaten van de onderhandelingen hele grote realisaties.” Vroeger berekende ze alles via Excel, terwijl ze nu de myTelecom tools van Spendless gebruikt. “Jullie hebben hiervoor de juiste tools, waardoor dit een pak beter gaat.”

Het zicht van Spendless op de markt is volgens haar ook een groot voordeel van onze samenwerking: “Door jullie marktkennis hebben we al die interviews (met providers) niet meer nodig waardoor we veel tijd uitsparen. Ik vind het goed dat ik jullie heb om ons te assisteren en te ontzorgen, wetende dat jullie daarin gespecialiseerd zijn.”

Spendless volgt alle telecomkosten van Sioen Industries op om op frequente basis optimalisaties voor te stellen en om op de gepaste momenten te helpen bij de diverse (contract)onderhandelingen met de providers. Naast de mobiele telefonie, zijn de vaste lijnen en datalijnen ook belangrijke focusvelden.

Gebruik van de myTelecom rapporten

Werknemers en verantwoordelijken kunnen via het platform myTelecom verschillende gebruikersrapporten opvragen waaronder een functierapport, kostenplaatsrapport, controle dataverbruik en jaarrapport.

Bij Sioen Industries ontvangen de werknemers maandelijks automatisch per e-mail een rapport met een samenvatting van hun verbruik en aanverwante kosten van de afgelopen maand.

Sioen Burelen

Hulp bij andere kosten

Naast de optimalisatie van telecomkosten, helpt een Spendless collega Sioen Industries al een paar jaar met de optimalisatie van hun printerkosten.

“Voornamelijk het printen baart mij vandaag zorgen”, aldus Bettina Maes.

Met ons platform myPrinter hebben we de voorbije jaren de print(er)kosten en het printverbruik van Sioen Industries gemonitord zodat we vandaag een mooi en accuraat beeld hebben van het volledige printerpark van het bedrijf.

Ze hebben dit jaar weer de vraag gekregen van het buitenland om een overzicht te creëren van alle printers. Omdat myPrinter de voorbije jaren automatisch data heeft verzameld, kan een Spendless collega hier snel en gemakkelijk een antwoord op geven. Dit in de vorm van gedetailleerde rapporten.

Momenteel worden er verschillende optimalisatie en onderhandelingsrondes opgestart zodat Sioen Industries een pak kan besparen met de nieuwe samenstelling van hun toekomstige printerpark.

Hoe evalueer je de voorbije 10 jaar?

Bettina Maes evalueert de voorbije 10 jaar als positief. “Ik vind de samenwerking goed en ben echt tevreden; jullie zijn toegankelijk en antwoorden rap. Daarbij is myTelecom en myPrinter gemakkelijk bruikbaar, waardoor ik de tools wel regelmatig gebruik.”

Naast de ontzorging en het winnen van tijd, vindt ze de gerealiseerde besparingen ook een mooi voordeel van de samenwerking. “We hebben al veel gehad aan onze samenwerking. Het is ook een grote meerwaarde dat we jullie hebben voor de evaluaties en negotiaties van ons printercontract en telecomcontract.”

“Ik vind het een aanrader om met jullie samen te werken, want jullie nemen het een en ander uit handen, assisteren goed en garanderen resultaten”.