Simon Van Damme, Financieel verantwoordelijke

Christeyns


Als belangrijke speler op de wereldwijde hygiënemarkt biedt Christeyns een combinatie van chemische producten, betrouwbare apparatuur en een flexibele service aan voor vier marktsegmenten:

  • Professionele textielverzorging:Efficiënte detergenten, desinfecterende middelen en apparatuur voor industriële wasserijen en textielreinigers
  • Voedingsindustrie en detailhandel: Hygiëneproducten van topkwaliteit voor de zuivel-, vlees-, vis-, groenten-, dranken- en algemene voedingsindustrie en voor de voedingshandel
  • Professionele reiniging: Professionele hygiëneproducten van topkwaliteit, voor de reiniging van keukens, vloeren, oppervlakken, textiel en handen
  • Gezondheidszorg: Wereldwijde hygiëneoplossingen voor de medische, farmaceutische en cosmetische industrie

Christeyns is actief in drie verschillende vakgebieden:

  • Hygiënechemie - onder de merknaam Christeyns
  • Proceschemie via zusterbedrijf Govi uit Gent - produceert emulsies, calciumstearaat, vetzuuresters en zeep in allerlei verschillende vormen voor diverse sectoren
  • Bouwchemie via dochterbedrijf Oscrete uit Bradford (UK) – ontwikkelt en verkoopt een breed gamma van beton-, mortel- en cementadditieven voor de bouwsector

Spendless helpt Christeyns in het monitoren en optimaliseren van hun telecomkosten. Zowel vaste telefonie, mobiele telefonie als datalijnen.

In 2014 analyseerden we met onze telecomtool myTelecom een eerste keer de mobiele telefoniekosten van Christeyns. Met ons telecomplatform creëren we een duidelijk zicht op de verschillende kosten en tonen we het letterlijke verbruik aan.

Simon Van Damme, Finance manager van Christeyns, was destijds overtuigd om met ons samen te werken omdat er “een oplossing werd geboden voor het probleem van correcte uitsplitsing per analytisch departement van telefonie- facturen.” Vandaag vindt hij ons “platform myTelecom handig omdat het héél vlot een optimale opvolging toelaat. Tevens biedt Spendless een mooie ondersteuning bij de hernegociatie van overeenkomsten.”

Sommige klanten besteden de monitoring en de onderhandeling van hun telecomkosten volledig uit aan Spendless. Andere klanten geven de voorkeur aan een ondersteuning op regelmatige basis.

Een Spendless telecom analist monitort en controleert maandelijks de telefoniekosten van Christeyns om fouten op te sporen en optimalisatiemogelijkheden te spotten.

Eenmaal contracten met providers ten einde lopen, starten we tijdig en pro actief (indien de klant dit wenst) onderhandelingen met de providers. Doordat we dagelijks telecomkosten opvolgen en wekelijks providers aanspreken, kennen we zo goed als altijd de nieuwste trends, prijzen, opportuniteiten en meer die we in het voordeel van onze klant laten inspelen.

Sommige klanten willen dat we regelmatig de markt open benaderen en verschillende challengers uitnodigen met de veronderstelling dat veranderen van provider een optie is. Christeyns is tevreden van hun huidige provider en is sinds de start van onze samenwerking (2014) nog nooit veranderd van provider.

We zijn blij te horen dat Simon oordeelt dat we de verwachtingen voldoende inlossen en hij tevreden is van onze diensten en geboekte resultaten.

Concreet weten we dat Christeyns zonder onze inbreng de voorbije 24 maand 10  à 15 % meer zou betaald hebben. Deze resultaten werden geboekt door onze adviezen betreffende bundelaanpassingen en een contractonderhandeling mobiele telefonie.

Bedankt Simon voor de fijne samenwerking!