Cost & contract management

Voor de meeste indirecte kosten kunnen we een uitgebreid kost- en contractbeheermodel aanbieden waarin we via vooropgestelde taken en doelen de lifecycle van je contracten en kosten deels of volledig beheren.

Een besparingsaudit is een momentopname en biedt ons de mogelijkheid om bedrijven te adviseren hoe ze nu, op korte termijn, kunnen besparen.

Veel kosten worden echter beïnvloed door allerlei (externe) parameters waaronder markttendensen, evoluties en de eigen bedrijfsgroei. Het blijft dus belangrijk om de indirecte kosten op elk moment te monitoren en dan te toetsen aan de gangbare tendensen zodat je altijd een “beste koop” kan doen. Hiermee verwijzen we naar de tarieven en modules die op dat moment het beste aanleunen naar je huidige noden en verbruiken.

Daarnaast moeten de voorwaarden en nieuwe contracten van de meeste kosten bij contracteinde altijd opnieuw onderhandeld worden.

Om de indirecte kosten op te volgen en periodiek op de juiste momenten te optimaliseren heb je ervaring en tijd nodig. Daarom vragen veel bedrijven onze hulp op lange termijn. Om de indirecte kosten van bedrijven periodiek op te volgen en proactief (en op vraag van de klant) te analyseren en optimaliseren, werken we met een abonnement.

Onze CCM abonnementen omvatten standaard volgende diensten:
  1. Opvolgen
  2. Controleren
  3. Adviseren
  4. Contractonderhandeling
  5. Rapporteren
  6. Evalueren

Onze analisten volgen jou kosten en contracten periodiek op via zelf ontwikkelde software tools en staan je periodiek bij voor de (proactieve) uitvoering van verschillende taken.

Voor sommige kosten geven we jullie zelfs toegang tot onze software tools en platformen:

Cost & contract management

myTelecom

myTelecom image

Met de Telecom Expense Management tool myTelecom volgen wij (en onze klanten) de telecomkosten maandelijks op om o.a. onregelmatigheden, optimalisatiemogelijkheden en fouten op te sporen. Onder de telecomkosten verstaan we o.a. de mobiele telefonie, vaste lijnen, datalijnen & algemeen internet, M2M en VoIP en VoWiFi toepassingen.

Klanten die ons monitoringsplatform myTelecom gebruiken, worden door een Spendless analist geadviseerd in de verschillende optimalisatiemogelijkheden en mogelijke besparingen per onderdeel. De klant kan zelf rapporten naar o.a. Excel exporteren om een beeld te krijgen van bv. de kosten en verbruiken per nummer, per business unit en per vestiging. De klant kan ook hun third party kosten, kostenplaatsen, top x gebruikers en nog veel meer in een rapport opvragen.

De Spendless analist kan bovendien ingezet worden om nieuwe (contract)onderhandelingen te lanceren en leiden met huidige en nieuwe providers.

Meer info over myTelecom en TEM vind je op onze blogpost.

myPrinter

Wat: Volgens hetzelfde principe als myTelecom, is myPrinter een tool om de print en printerkosten in kaart te brengen en op te volgen om optimalisatiemogelijkheden te vinden.

Met myPrinter kan je de parameters van alle printers inventariseren en gemakkelijk periodiek opvolgen. Eenmaal je bedrijf over een voldoende groot printerpark beschikt, installeren we de tool (op afstand) zodat iedereen het meest accurate beeld kunnen krijgen van de verschillende parameters en verbruiken.

Het doel is om te meten wat en hoeveel er wordt er geprint zodat we ons op de beste manier kunnen voorbereiden op de toekomst. We willen namelijk weten welke potentiële migraties, diensten, technologieën, toestellen, rekentoners, onderhoudscontracten e.a. het beste passen bij ons print(er)verbruik.

Voor wie: Bedrijven met een groot printerpark. Zowel multifunctionele als normale kleinere printers in leasingcontract met onderhoud en in aankoop.

myPrinter image
Heb je nog vragen of interesse in een vrijblijvend gesprek?